İmamoğlu’ndan adaylık açıklaması: Ben o türbülansın içinde değilim

İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, İYİ Parti Genel Başkanı Meral Akşener’in son açıklamasının ardından tekrar başlayan cumhurbaşkanlığı adaylığı tartışmalarıyla ilgili açıklama yaptı. İmamoğlu “Ben o türbülansın, o tünelin içinde değilim. İstanbul’a hizmet üretmeye çalışıyorum” dedi.

Pendik-Kaynarca-Tuzla Metro Hattı’nda ikinci tünel delme makinesinin (TBM) çıkışı nedeniyle düzenlenen törene katılan İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, gazetecilerin gündeme ilişkin sorularını yanıtladı.

İSTANBUL'A HİZMET ÜRETMEYE ÇALIŞIYORUM

İmamoğlu'na İYİ Parti Genel Başkanı Meral Akşener’in kendisi ve Mansur Yavaş ile ilgili “Sayın Kılıçdaroğlu  birini aday gösterirse hayır demeyiz” açıklaması ve sonrasında başlayan adaylık tartışması soruldu. İmamoğlu şöyle yanıt verdi:

“Tüm bu tartışmaların dışında bir insanım ben. Ne konuşulur, ne konuşulmaz, ne yazılır, ne çizilir, ne yapılır, hiç ilgilenmesek de her gün bir şekilde bizi bu türbülansın içine sokma çabası var.

Bir türbülans yaşatılıyor ve bizi de o türbülansın içinde tutmaya çalışıyorlar. Ben o türbülansın o tünelin içinde değilim ama az önceki metro tünellerinin içerisindeyim. İstanbul'a hizmet üretmeye çalışıyorum. Bu konuda yoğun bir çalışma içerisindeyiz.”

ALET OLMAYACAĞIM

İstanbul'u 2 yılda dünyanın en fazla metro inşaatı yapılan kenti durumuna getirdiklerini belirten İmamoğlu şunları söyledi:

“Bu başarımızı bütün ülkemiz alkışlıyor. Olumsuz bir biçimde, televizyonda tartışma çabası içinde olan akıllara da tavsiye ediyorum, davet ediyorum, açık davettir;  gelsinler bir gün kendilerini 10 metro hattımızda birden gezdirelim.

Biraz onları konuşsunlar. Milletimiz gerçek işlerle muhatap olmak istiyorlar. Onlar da şu an ürettiğimiz hizmetler bir de ülkemizin gerçek bir konusu var. O da yoksulluk, işsizlik, döviz artışı, artışın yarattığı ülkemizdeki her vatandaşın üstüne yük bindirdiği maliyetler, kurumların üstüne yük bindirdiği maliyetler.

Ekonominin gündemi varken bu gündem dışında başka bir gündemle süreci yoğurmak isteyen insanlara alet olmayacağım. Benim gündemim İstanbul’a hizmet üretmek. Türkiye’nin gündemi de ekonomik sıkıntılar.”

SUYA ZAM YOK

İmamoğlu, su faturalarında “insani kullanım hakkı”nın İSKİ Yönetim Kurulu kararı ile kaldırılması sonrasında meclis kararı olmadan suya gizli zam yapıldığı iddiaları hakkında da açıklama yapan İmamoğlu şunları söyledi:

“Öyle bir zam falan yok. Daha önce alınan meclisin kararı tam okunduğunda  görünecek ki ilgili kurumlara sorulmak kaydıyla yürürlüğe girmesi  söylenmişti. Biz ona rağmen yürürlüğe sokmuştuk.

Ama daha sonra Sayıştay karar aldı. İSKİ'ye 150 milyon liranın üzerinde vergi borcu çıkartıldı. Yapılandırıp ödemesine başladık. Sayıştay'ın somut bir kararı var. (İnsani kullanım hakkından) Buradan doğan katma değer vergisini bizden tahsil eden bir devlet kurumu var. Vatandaştan almadığımız bir verginin KDV’sini ödüyoruz yani şu anda.

Hukuksal bir durum. Bizim bireysel aldığımız bir karar değil. İSKİ Yönetim Kurulu böyle bir karar almak zorunda kaldı ve uygulamak zorunda kaldı.”

REKOR SAYIDA İNŞAAT

Dünya rekoru denebilecek sayıda metro hattında inşaatların sürdüğünü dile getiren İmamoğlu “Ulaştırma Bakanlığı’nın da yaptığı hatları katarsak, aslında bu rekor daha da yukarılarda. Bir şehirde yapılan metro ve kilometre sayısı açısından, miktarı açısından baktığımızda rekor bir sayıya ulaşıyor” diye konuştu.

HIZLICA BİZE AYAK UYDURUN

Hattın Pendik-Kaynarca bölümünü 2023 yılı sonunda hizmete alacakları müjdesini veren İmamoğlu, şunları söyledi:

– Burada, Sabiha Gökçen’e vatandaşımızın ulaşmasına dönük de çok önemli bir aşamayı bitirmiş olacağız. Şu anda yüzde 15'lik bir ilerlemeyi sağladık. İkinci aşamamız ise, Kaynarca Merkez-Tuzla arası olacak. 6 istasyonlu ve 8  kilometreyi aşan bu kısmı da 2025 yılında açmayı hedefliyoruz. Bu hatta işletmek üzere de 100 yeni araç alımı için finans çalışmalarının sonuna yaklaşıyoruz.

– Bu ay içerisinde, Büyükşehir Belediyesi Meclisi'mizden dış borçlanma için onay aldık. Bu da sevindirici. İBB Meclisi'ndeki tüm siyasi parti gruplarına teşekkür ediyorum. İstanbul için hayati önem arz eden diğer konularda da bizi bekletmemelerini ve hızlıca bize ayak uydurmalarını her siyasi parti grubuna da buradan tavsiye ediyorum. Çok acelemiz var. Bir an önce işi bitirip, diğer kısma devam etme arzusundayız.

650 KİLOMETRE BİLE AZ

İstanbul'daki etkin raylı sistem rakamının 250 kilometreler seviyesinde olduğu bilgisini paylaşan İmamoğlu, bu seviyenin düşük olduğuna dikkat çekti. Hedeflenen rakam olan 650 kilometrenin de zamanla yetersiz kalacağının altını çizen İmamoğlu, “O bakımdan bizim yaptığımız bu işlerin gerçek anlamda, İstanbul’un geleceğini huzurlu bir sürece kavuşturması için aynı zamanda İstanbul’un da disiplinli bir biçimde gerçekten aynı masada bütün akılların konuşabildiği ve bir arada karar olabildiği, şeffaf bir yönetim anlayışıyla sürecin çalışması, mekanizmaların oluşması şarttır” dedi.

EKSİK PARÇALARI BİRLEŞTİREN BİR HAT

İBB Raylı Sistemler Daire Başkanı Pelin Alpkökin de yaptığı konuşmada, “Anadolu Yakası’nda göreve geldiğinizden beri çalıştırdığımız 8. TBM’imiz. Hattımızın işletme senaryosuna bakarsak; Kadıköy’den gelen bir trenimiz, şu an Ulaştırma Bakanlığımız tarafından yapım işleri devam eden Sabiha Gökçen hattına entegre olup, Sabiha Gökçen Havalimanı’na gidebilecek. Pendik merkezden binen bir yolcumuz, hiç aktarmasız yine Sabiha Gökçen Havalimanı’na gidecek. Yine Kadıköy’den binen bir yolcumuz da Tavşantepe’den Kaynarca merkeze kadar hiç aktarmadan gelebilecek. Dolayısıyla aslında Anadolu Yakası’nın ulaşım ağı içerisinde eksik parçaları birleştiren çok önemli bir hattımız bu” bilgilerini paylaştı.

2018'DE DURDURULMUŞTU

Eski İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) yönetimi, 13 kilometrelik 9 istasyonlu 2 bağımsız metro hattından oluşan Kaynarca-Pendik-Tuzla metro hattını 2017'de başlattı. 4,9 kilometrelik 2 istasyonlu Pendik-Kaynarca ve 9,10 kilometrelik 7 istasyonlu Kaynarca -Tuzla hatlarındaki çalışmalar, fiziki ilerlemesi binde 2 aşamasındayken, ödenek yetersizliği nedeniyle, 2018 yılında durduruldu.

Ekrem İmamoğlu yönetimindeki İBB, durmuş metro yatırımlarından olan söz konusu iki hattın finansmanında kullanmak üzere, 8 Kasım 2019'da, Fransız Kalkınma Ajansı'ndan 86 milyon Euro kredi sağladı. Şubat 2020'de temin edilen bu kredi ile hatlardaki çalışmalar yeniden başlatıldı. Aralık 2020'de gerçekleştirilen Eurobond ihracı ile de projeye 34 milyon Euro'luk daha finans katkısı sağlandı.

Akşener: Biz ‘hayır' demeyiz” İlginizi Çekebilir Akşener: Biz ‘hayır' demeyiz” Ekrem İmamoğlu neden çok seviliyor? İlginizi Çekebilir Ekrem İmamoğlu neden çok seviliyor?

Günün Trend Videosu

Daha fazla göster
Loading...