GENÇLER DİKKAT EDİYOR
Sonuçları değerlendiren Nasır, enflasyonist ortamda tüketicilerin uygun fiyatlı ürün almaya yöneldiklerini ve mevcut ekonomik koşulların marka sadakatini zayıflattığını söyledi. Nasır, şöyle konuştu:“18-24 ve 25-34 yaş aralığındaki genç tüketiciler market alışverişlerinde indirime en çok dikkat edenler arasında. Genç tüketiciler market alışverişlerinde fiyat indirimi varsa düzenli olarak satın aldıkları markayı değiştirip indirimdeki markayı tercih ediyor. Ankete katılan genç tüketiciler en ufak bir ürünü alırken bile market raflarındaki fiyatları karşılaştırıp kontrol ettiklerini belirtmişlerdir. Dar gelirli tüketicilerin çok büyük bölümü de fiyatı düşük bir ürün alsa da market raflarındaki fiyatları karşılaştırıp satın alma kararı vermek zorunda olduğu açık olarak ortadadır.”
Stok yapan tüketici endişeli davranıyor
Tüketicilerin indirimli ürünleri alıp stoklama eğilimlerinin arttığını belirten Prof. Dr. Süphan Nasır, “O an ihtiyaçları olmasa bile indirim varsa tüketicilerin yüzde 65.3’ü indirimli üründen daha fazla miktarda aldıklarını belirtiyor. Ayrıca tüketici endişeli. Tüketicilerin yüzde 74’ü indirimli ürünleri o an almazlarsa ilerleyen günlerde daha yüksek bir fiyat ödemek zorunda kalacaklarını ifade ediyorlar” dedi.