Pandemide kahve evdeki dost oldu
Türkiye’nin dünyada kahve ithalatını en çok artıran 3 ülkeden biri olduğunu belirten Blend 1601 kurucusu Armağan Portakal, “Karantina süreci uzayınca kahve tüketimi eve taşındı” dedi.
Pandemi sürecinde evden çalışmanın uzaması, kahve talebinde önemli bir değişim yarattı. Armağan Portakal, 2019 yılında kurduğu yerli kahve markası Blend1601 ile bu süreci bir girişimci olarak yaşadı. Kahve tutkunlarının talepleri ile bir yılda cirosunun yüzde 400 arttığını söyleyen Portakal yaşanan değişimi şöyle anlattı:
“Pandemi alışkanlıklarımızı önemli şekilde değiştirdi. Duvarlar arasına kapandıkça internet penceremiz büyüdü. Alışverişi internet yoluyla yapmayı artırdık. Evde eğlence, film, kitap, oyun arttı. Sosyalleşmeyi evde başarmaya çalıştık. Kahve bu noktada var olan gücünü evde gösterdi. Hayatımızın pek çok anına tanıklık eden kahveyi, yoruluruz içeriz, çalışırken, yazarken içeriz, dertleşelim deriz, müjdem var der içeriz. Kısaca kahve dost gibidir. Bizim bu süreçteki mottomuz da bu oldu.”
Türkiye’nin dünyada kahve ithalatını en çok artıran 3 ülkeden biri olduğunu belirten Portakal, “Statista 2020 analizinde yıllık kişi başına tüketim miktarı 3 kg üzerinde olan 15 ülke var. Türkiye bunların arasında değil. Fakat ithalat büyüme oranına bakılırsa kısa zamanda bu sıralamaya gireceği söylenebilir” diye konuştu.
FİLTRE YÜKSELİYOR
Portakal, Google Trends verilerinin pandemi başlangıcı ile filtre kahveye ilginin artışını ortaya koyduğunu belirterek, “Bir klasik olan Türk kahvesine ilaveten yeni nesil kahvelerin hayatımıza girişi, yeni demleme (French press, V60, Chemex, filtre kahve makinesi) yöntemlerinin gelişmesi ve tasarıma yönelik ekipmanların şıklığı ile yeni pişirme (mokapot, espresso mkineleri) yöntemleri ve ekipmanlarının aynı şekilde artması kahveden aldığımız keyfi artırıyor” dedi.