Deniz AYHAN / ANKARA
EMUS (Emniyetli Ulaşım Sistemleri) dün Ankara’da ATO Congresium’da düzenlenen 6. Karayolu Trafik Güvenliği Sempozyomu ve Sergisi’nde tanıtıldı. Okan Okyay’ın genel müdürlüğünü, Budak Mursaloğlu’nun da geliştirme müdürlüğünü yaptığı EMUS’un standına ilgi hayli yoğun oldu.
SİSTEM NASIL ÇALIŞIYOR?
EMUS, uluslararası global şirketler için uygulanan emniyetli sürüş prosedürlerinden yola çıkarak araç içerisine yerleştirilen SGS (Sürücü Geliştirme Sistemi) ile sürücünün kazaya neden olacak alışkanlıklarını tespit ediyor.

Sistem trafik kazası riskini de önceden görüyor. Bu sistem sayesinde, sürücünün hatalı davranışlarını, geri bildirimler yaparak değiştirmesini sağlanırken, sürüş anında da araçta sesli ve görüntülü uyarılar verilerek kaza riski azaltılıyor.
KAZA ORANI SIFIR
Türkiye’de tek, dünyada ise bu derece gelişmiş örneği az olan bir sistem olan EMUS ile şoförlerin davranışlarının değiştirilmesi amaçlanıyor. Sistem, sürücünün kazaya sebep olabilecek hataları konusunda şoförleri uyarıyor. Hız sınırının aşımı, ani kalkış, emniyet kemeri takmama, uykusuzluk gibi kazaya sebep olacak davranışların azaltılmasını amaçlıyor.
EMUS, 35 yıllık taşıma ve turizm firmasıyken 2013 yılında Diyarbakır’da uluslararası bir petrol şirketine verilen şoförlü araç ve filo yönetimi alanına da girdi. Şirket, sadece tek bir projede Türkiye’de katedilen 1.5 milyon kilometre üzerindeki yolda, 150 bin yolcu taşıdı. EMUS sisteminin kullanıldığı bu seyahatlerde sıfır kaza oranı ile önemli bir başarı elde edildi.
EMUS, Emniyetli Sürüş Sistemi, Şoförlü Araç Hizmeti, Personel Taşıma Hizmeti, Şehirler Arası Ulaşım Güzergah Risk Analizi, Karayolları Seyahat Planlama, Emniyetli Filo ve Ferdi Araç Yönetimi, SGS, Sürücü Geliştirme Sistemi, Sürücü Eğitimi gibi alanlarda hizmet veriyor.
