Dün yazımı kaleme almak için bilgisayarımın posta kutusunu açtığımda ekrana çarpıcı bir şikayet mektubu düştü.

Benzer durumu sizin veya dostlarınızın yaşamaması için paylaşıyorum:

“Sayın Uğur Dündar,

Yaşadığımız “Paket Tur” skandalını sizinle paylaşıyor ve verebileceğiniz bir destek olursa, esirgememenizi rica ediyorum.

Ocak 2024’te eşim Suzan Garip, haziran ayında düzenlenecek “6 Ülkeye Vizesiz Balkan Turu”nu, ödemelerini yaparak TÜRSAB üyesi olarak güvenebileceğimizi düşündüğümüz “PERA TUR” adlı şirketten satın aldı. Fakat bu tur beş ay sonra, 27.05.2024 tarihinde gönderilen bir e-mail ile iptal edildi. Daha sonra ücret iadesi için belirttikleri tüm prosedürleri (ilettikleri iade formundaki birçok haksız ve tüketici aleyhine maddeye rağmen) tamamladık. Ancak iade halen yapılmadı!..

★★★

Durumdan şüphelenip şirket hakkında biraz araştırma yaptığımızda adı geçen tur için aynı konuda internette birçok şikayet olduğunu gördük. Tespitlerimize göre; bu şirket genellikle birkaç ay önceden tur ücretlerini toplayıp, seyahat yaklaştığında turu iptal ediyor. Bu şekilde tura katılan kişilerden topladıkları yüksek tutarda nakdi de aylarca kullandıklarını düşünüyoruz. Zaten tur tarafından iade edilecek tutarın da sadece ana para olacağı belirtiliyor ki, bu tutar bile henüz iade edilmiş değil.

Bizler bu şekilde aynı tur grubunda mağduriyet yaşayan yaklaşık 30 kişiyiz...

★★★

Konuyu “Tüketici Hakem Heyeti” ve “TÜRSAB”a da bildirmiş olmamıza rağmen henüz bir sonuç alamadık. Aylardır bu konunun çözümü için uğraşıyoruz. Konuyla ilgili tüm belgeler ve yazışmalar ekte verilmiştir. Herhangi bir sorunuz olması durumunda istediğiniz zaman bana ulaşabilirsiniz.

Gündeminize alma ve çözüm için yardımcı olma konusunda bir destek verirseniz minnettar oluruz.

Saygılarımla,

Özgür Garip”

★★★

Bu mektubu okuduktan sonra internete girip PERA TUR hakkında başka şikayet olup olmadığına baktım.

Meğer bir yığın şikayet varmış.

Hepsini yayımlasam sayfalar almaz.

Onlardan sadece birini aktarmakla yetiniyorum:

“PERA TUR’dan tam 5 yıl, evet tam 5 yıl önce almış olduğum ‘Paris Benelüx Turu’na bizi göndermediler. Erteledikleri ve göndereceklerini söyleyip sözleşme yaptıkları turları da yeterli sayıya ulaşamadıkları gerekçesiyle iptal ettiler. Tüketici Mahkemesi lehime karar vermesine ve bizi satın almış olduğumuz tura veya bir üst tura gönderilmemize karar vermesine ve benim bu kararı PERA TUR yetkililerine iletmeme, müşteri temsilcileri ile görüşmeme rağmen haftalardır dönüş veya olumlu bir haber alamadım. Mahkeme kararını hiçe sayıp uymuyorlar. Hukuk tanımaz bir şekilde davranmaya devam ediyorlar...”

★★★

Bunlarla yetinmeyip sorumlu gazetecilik anlayışım gereği PERA TUR yetkililerini aradım. Karşıma ağzı kalabalık bir müşteri temsilcisi çıktı. Sorularıma cevap yerine, yukarıdaki şikayetçilerin yerden göğe kadar haklı olduklarını düşündüren oyalama amaçlı açıklamalar (!) aldım. Telefon numaramı vermeme rağmen firma yetkililerince aranmadım.

Tüketici mağduriyetini gidermek için daha güçlü biçimde devreye girmesi gereken TÜRSAB yetkilileriyle Turizm Bakanlığı’ndaki ilgililerin dikkatlerine sunarım...