MHP Genel Başkanı Devlet Bahçeli'nin geçtiğimiz günlerde kullandığı "Viskisini içip HDP'ye oy veren şerefsizler" şeklindeki olay yaratan açıklamalarının artından gözler bu içeceğe çevrildi. 2010’da 2.5 milyon litre olan viski tüketimi 2014’te 6 milyon litrenin üzerine çıktı. Habertürk Gazetesi'nden Meltem Ersoy'un haberine göre bu artışın nedeni ise Türk nüfusunun birden viskiyi keşfetmiş olması değil. Türkiye, Avrupa Birliği’ne verdiği taahhütler kapsamında ağır alkollü içkilerin yani rakı, viski, cin ve votkanın vergisini eşitleme politikası uyguluyor.

2000’li yıllarda rakı üreticileriyle viski lobisini karşı karşıya getiren bu politikaların sonucunda rakıdaki vergi kademeli olarak artırılırken viskideki vergi ya daha az artırıldı. Ya da düşürüldü. Sonuçta rakı ve viski arasındaki fiyat farkı giderek azaldı.

Bu da tüketicilerin rakıdan viskiye geçme eğiliminin güçlenmesine olanak sağladı. Viski tüketimi son 10 yılda 3 kat artarken rakı tüketimi ise yüzde 10 seviyesine düşerek 40 milyon litrelere geriledi.

Türkiye’de 6 milyon litreyi geçen viski pazarının cirosal büyüklüğü yaklaşık 900 milyon TL. Buna yolcu beraberinde yurt dışından gelenler de eklendiğinde toplam rakam 1 milyar lira seviyesine çıkıyor.