Reklamsız Sözcü

Kim, kimi besliyor!

Burak Akbay'ın sahibi olduğu SÖZCÜ’ye çamur atan havuzcu Sabah’ın yalanları bir bir ortaya çıkıyor...
20:3511 Mayıs 2015
Kim, kimi besliyor!
Burak Akbay'ın sahibi olduğu SÖZCÜ’ye çamur atan havuzcu Sabah’ın yalanları bir bir ortaya çıkıyor...

Tayyipgiller'in avukatı Sabah Gazetesi, işadamlarının SÖZCÜ'yü beslediğini, hak ettiğinden fazla reklam verdiğini söylüyor. Oysa aynı patronlar asıl, Sabah'a hak ettiğinden fazla reklam veriyor…

Burak Akbay‘ın sahibi olduğu SÖZ­CÜ Gazetesi, Er­do­ğa­n'­ın ço­cuk­la­rı­nın Bağ-Ku­r'­a öden­me­miş bor­cu ol­du­ğu­nu man­şet yap­tı. Pa­di­şa­hın (Tay­yip) ve sad­ra­za­mın (Da­mat) sağ ka­na­dı Sa­bah Ga­ze­te­si, sal­dı­rı­ya geç­ti. Ken­di yap­tık­la­rı­na bak­ma­dan, SÖZ­CÜ­'yü ya­lan­cı­lık­la suç­la­dı. Üs­te­lik, ba­zı işa­dam­la­rı­nın SÖZ­CÜ'yü des­tek­le­di­ği­ni be­lirt­ti. Oy­sa SÖZ­CÜ'nün ha­be­ri doğ­ruy­du…

REKLAM VERENİN PARASI ÇÖPE GİDİYOR

Okurundan başka hiçbir güce dayanmayan SÖZCÜ, tiraj oyunları ve siyasi baskılarla hem halkı hem de reklamvereni kandıran yandaş medyanın hedefi haline geldi. Az satmasına ve iktidar desteğiyle, sektörün önde gelen kamu ve özel firmalarından hak ettiğinden kat be kat fazla ilan aldığı defalarca ortaya çıkan Sabah, Türkiye'nin 3. büyük gazetesi SÖZCÜ'ye yalanlarla dil uzattı. Sabah, gazete satışında ve Basın İzleme Araştırma Komitesi'nin (BİAK) okur erişimi rakamlarına göre gerisinde bulunduğu SÖZCÜ'nün, iktidar karşıtı sermaye tarafından beslendiğini öne sürdü. Doğruları yine biz anlatalım…

TİRAJDA GERİDE AMA REKLAMDA ÖNDE!..

Türkiye'de, bağımsız ve tarafsız bir denetim mekanizması olmadığı için Sabah, şişirilmiş satış rakamları ile reklamverenin karşısına çıkıyor. Kamu kurumları, Basın İlan Kurumu ve diğer reklam verenler “beyanı” esas aldığından, abone ve sponsorlu satış rakamlarıyla şişirilen tirajlar üzerinden reklam kanalları açılıyor. Tirajı ve okur erişimi SÖZCÜ'nün gerisinde olan Sabah'ın iftirasına, araştırma şirketi Nielsen'in basın izleme verilerinden hareketle hazırladığı rakamlar üzerinden cevap verelim. 1 Ocak-30 Kasım arasında, iki büyük şirketin verdikleri ilanların karşılaştırması şöyle:

– Koç Grubu: Sabah Gazetesi'ne toplam basın harcamalarından yüzde 16, SÖZCÜ'ye yüzde 3.1 oranında pay verdi.

– Doğuş Grubu: Sabah Gazetesi'ne toplam basın harcamalarından yüzde 14.9, SÖZCÜ'ye yüzde 3.6 oranında pay verdi.

KAPIYA BIRAKILAN GAZETE TİRAJA YANSITILIYOR

Gazete satışı ve okura erişim gücü SÖZCÜ'nün gerisinde olan Sabah, reklamverenin karşısına kah hormonlu rakamlar kah iktidar gücüyle çıkıyor. Büyük sitelerin kapısına sabahın erken saatlerinde dayanan kamyonlar, her kapıya bedava gazete bırakıyor. Buna “sponsorlu satış” deyip, tiraja yansıtıyorlar. Reklamvereni kandırıyorlar.

SABAH’IN KREDİ BORCU ÖDENDİ Mİ?

ÇA­LIK Hol­din­g'­in Sa­bah-ATV med­ya gru­bu­nun sa­tın alın­ma­sın­da, Va­kıf­bank ve Halk­bank'tan alı­nan 750 mil­yon do­lar­lık kre­di sık sık ka­mu­oyu gün­de­mi­ne gel­se de bu­na da­ir ik­ti­dar ka­na­dın­dan net bir açık­la­ma gel­me­di. CHP Ge­nel Baş­kan Yar­dım­cı­sı Fa­ik Öz­trak da Zi­ra­at Ban­ka­sı'nın Ça­lı­k'­a ait Ak­tif Ban­k'­ın tah­vil ih­raç­la­rın­da 2 mil­yar TL'­yi aş­kın alım­da bu­lun­du­ğu ve sağ­la­nan bu kay­nak­la, Ça­lık Gru­bu'­nun Sa­bah-atv alı­mı ne­de­niy­le Va­kıf Ban­k'­a olan borç­la­rı­nın bir kıs­mı­nın ka­pa­tıl­dı­ğı id­di­ala­rı­nı TBMM gün­de­mi­ne ta­şı­mış­tı.

GAZETENİN SAHİBİ KİM?

17-25 Ara­lık so­ruş­tur­ma­sı kap­sa­mın­da dö­ne­min Baş­ba­ka­nı Tay­yip Er­do­ğa­n'­ın ta­li­ma­tı ile hü­kü­me­te ya­kın işa­dam­la­rın­dan Sa­bah-at­v'­nin sa­tı­şıy­la il­gi­li 630 mil­yon do­lar top­lan­dı­ğı id­di­a edil­miş­ti. 17 Ara­lık ope­ras­yo­nu­nun ar­dın­dan 20 Ara­lık 2013'te Sa­bah-at­v'­nin Ça­lık Gru­bu'n­dan Ömer Kal­yon­cu'nun kur­du­ğu Zir­ve Hol­din­g'­e de­vir iş­le­mi­nin ger­çek­leş­ti­ği Re­ka­bet Ku­ru­lu'na bil­di­ril­di, izin alın­dı. Ça­lık Gru­bu kün­ye­den çık­tı. An­cak ga­ze­te­nin kün­ye­sin­de Zir­ve Hol­ding ve­ya ona bağ­lı şir­ket­ler­den bi­ri­nin is­mi bu­lun­mu­yor. Kün­ye­de ga­ze­te­nin sa­hi­bi ola­rak Tur­ku­vaz Ga­ze­te Der­gi Ba­sım A.Ş. gö­zü­kü­yor.

 

BİZ ‘HODRİ MEYDAN’ DİYORUZ, YA SİZ?

Arkalarına aldıkları siyasi iktidarın gücüyle hareket eden yandaş medyaya, okurundan başka gücü olmayan bir gazete olarak ‘hodri meydan' diyoruz: Gerçek tirajınızı açıklayın…
Hangi gazetenin 30 bin 40 bin satarken satış rakamını 100 binin üzerinde gösterdiği ortaya çıksın. Hangi gazete ne kadar reklam alıyor? Hangi kamu kuruluşları az tirajlı gazeteleri reklama boğuyor? Kim hangi reklamı-ilanı kaç paraya alıyor? Açıklansın… Bunun için bağımsız bir denetimci atansın. Tiraj oyunu ve siyasi baskılarla hak etmedikleri kadar çok reklam alan ve bu sayede hem halkı hem reklamvereni kandıran gazetelerin oyunu ortaya çıksın. Hem vatandaş hem de reklam veren artık daha fazla kandırılmasın. Biz SÖZCÜ Grubu olarak her şeye açığız, ‘Varız' diyoruz… Ya siz?

Son güncelleme: 02:4802.07.2015
SIRADAKİ HABER
Paylaş Tweet Whatsapp