Neticede ihale, özel olarak davet edilen Silahtaroğlu Mühendislik, Ek-Pet, Teknomel adlı şirketler ihaleyi 2 milyar 739 milyon 948 bin 282 liraya verildi. 8 Ağustos’ta da sözleşme imzalandı. 12 Ağustos'ta yer teslimi yapıldı. İş bitim tarihi dahi 8 Mayıs 2023 olarak belirlendi.
Ancak Türkiye’nin en yoğun trafiğe sahip Sabiha Gökçen Havalimanı için yapılan “3. Etap İşler Yapım” başlıklı projede ne yapılacağı kamuoyuna açıklanmadı. 21-b usulünün olağanüstü ve önceden öngörülemeyen haller için sağladığı imkanlardan yararlanılarak detaylar bir yana projenin ne olduğu bile sadece vatandaştan değil sektörden de saklandı.
TÜM KURUMLAR SESSİZ
SÖZCÜ’nün başta DHMİ olmak üzere ilgili tüm kurumlara sorduğu soruların hepsi yanıtsız kaldı. Sonuçta sadece Türkiye’nin değil, Avrupa’nın sayılı büyük havalimanlarından biri olan Sabiha Gökçen Havalimanı’nda 2.5 milyarlık işin ne olduğu sır gibi saklanıyor.
“3. Etap Yapım İşleri”, bu büyüklükte bir projenin olması gereken bakanlığın ya da Cumhurbaşkanlığının yıllık yatırım planlarında da görünmüyor.

İşte SÖZCÜ'nün yönelttiği ve DHMİ’nin cevaplamaktan kaçındığı sorular:
- 6 Temmuz 2022 günü yapıldığı anlaşılan "Sabiha Gökçen Havalimanı Üçüncü Etap Yapım İşleri İhalesi"nin detayları nedir?
- İhale kapsamında yapılacak işler nelerdir?
- Neden ihalede Kamu İhale Kanunu'nun 21-b usulü tercih edilmiştir.
- İkinci Pist inşaatı ne düzeydedir, ne zaman tamamlanacaktır?
ERDAĞI: "GİZLİ SAKLI YAPILAN BU İHALE NEDİR?"
Sektörü yakından takip eden Sivil Havacılık Eski Genel Müdür Yardımcısı Oktay Erdağı, Sabiha Gökçen Havalimanı'nda yapılanları anlamanın mümkün olmadığını kaydederek şöyle konuştu:
"Sabiha Gökçen Havalimanı'yla ilgili son günlerde çok yoğun bir trafik yaşanmaya başladı. Bir yandan aceleyle yapılan yönetim değişikliği, diğer yandan yurt dışından bu havalimanına yapılan üst düzey ziyaretler ve yürütülen kulisler... Ne zaman nerede sonuçlanacak göreceğiz. Yıllar önce yapımına başlanan pist neden bitirilmiyor? İhale yaklaşırken gizli saklı yapılan bu ihale nedir? Neler yapılacak? Bu konuda neden kamuoyu bilgilendirilmez anlaşılabilir değil. Süreci dikkatle izlenmesi şart."
“GENEL MÜDÜR YARDIMCISI İMZA ATMIYOR İDDİASI”
Öte yandan DHMİ ve Sabiha Gökçen’le ilgili çarpıcı iddialar da ortaya atılıyor. Sabiha Gökçen Havalimanı işletmesini, İstanbul Havalimanı’nı da işleten İGA’nın kurucularından Kalyon İnşaat’ın alacağı iddiası ortaya atıldı ve yalanlanmadı. Ayrıca İstanbul Havalimanı’nın sır gibi saklanan sözleşmesinde İGA lehine değişiklikler getiren 4. Master Revize Plan yapıldığı ve DHMİ Genel Müdür Yardımcısı Mehmet Ateş’in planı imzalamak istemediği iddia edildi. Ateş’in bu nedenle rapor aldığı iddiası da yalanlanmadı. DHMİ, SÖZCÜ’nün 4. Revize Plan hakkındaki sorusunu da yanıtsız bıraktı.
KAYYUM YÖNETİYOR
İhaleyi alan üç firmadan biri olan Teknomel'e operasyonla el konuldu. İhale süreci devam ederken düzenlenen Demir Yumruk operasyonu sonunda şirkete TMSF kayyum heyeti atandı.
[old_news_related_template title="Sabiha Gökçen’e yine yeni ihale mi?" desc="" image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2022/07/17/iecrop/cigdem-toker_16_9_1658083652.jpg" link="https://www.sozcu.com.tr/2022/yazarlar/cigdem-toker/sabiha-gokcene-yine-yeni-ihale-mi-7254292/"]
[old_news_related_template title="Sabiha Gökçen’deki güçlendirmeyi TMSF mi yapacak?" desc="" image="https://sozcuo01.sozcucdn.com/wp-content/uploads/2022/08/18/iecrop/cigdem-toker_16_9_1660853399.jpg" link="https://www.sozcu.com.tr/2022/yazarlar/cigdem-toker/sabiha-gokcendeki-guclendirmeyi-tmsf-mi-yapacak-7316136/"]