Eroldu, “Avrupa’daki toplam talepte bir düşme var, ikincisi de Avrupa’da bir kapasite fazlası ortaya çıkıyor. Avrupa’da kurulu fabrikalar var. Bu aynı zamanda herkes için bir tehdit. Avrupa pazarının küçülmesi Türk otomotiv sanayi açısından da bir tehdit. Çünkü her yerde fazla kapasiteler ortaya çıkacak. Yeni yatırım peşinde koşarken, bir yandan da elimizdekini korumamız lazım. Bu tablo bize onu söylüyor” dedi.
TEDARİK ZİNCİRİ SORUNU
Ocak-haziran döneminde iç pazarda satışların geçen yıla göre yüzde 9 azalarak 375 bin 683 adede gerilediğini anlatan Eroldu, yılın ikinci yarısında iyileşme beklediklerini kaydetti. İhracatta ise Avrupa’daki daralma nedeniyle sıkıntıların devam edeceğini dile getiren Eroldu, halen tedarik zincirinde problemler yaşandığını aktardı. Eroldu, şöyle konuştu:
“Dünyanın belli yerlerinde Covid-19 önlemlerinin devam etmesi, örneğin Şangay bölgesinde uygulanan karantina bizleri de etkiledi. Diğer taraftan çip krizi ve makro ekonomik kararlardaki değişiklikler işlerimizi etkiliyor.”
Cengiz ErolduParite, dengeleri olumsuz etkiler
Euro-dolar paritesindeki gelişmeleri değerlendiren Cengiz Eroldu, ihracatın önemli bir kısmının Euro, hammadde ithalatının da dolarla yapıldığını hatırlattı. Eroldu, “Hem ülke açısından hem de otomotiv sanayii açısından paritenin bu seviyeye gelmesi iyi bir şey değil. Bununla Türkiye’nin dış ticaret dengesini olumsuz etki yaratacağını bekliyoruz” dedi.
Öngörülemeyen politikalar sorun
Türkiye’de öngörülemeyen mali politika düzenlemelerinin otomotiv sanayi üzerinde birtakım sorunlar yaratmaya başladığını belirten Cengiz Eroldu, maliyet artışlarının da sektör üzerinde baskı yarattığını söyledi. Elektrik, doğalgazdaki artışları hem Türk Lirası hem de Euro ve dolar mertebelerinde gördüklerini ifade eden Eroldu, emtialarda da yüzde 100’ü geçen fiyat artışları olduğunu kaydetti.