Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından yapılan ve İBB’nin metro hatlarındaki “M” ambleminden farklı olarak “U” tabelası asılan Gayrettepe-İstanbul Havalimanı metrosunun Kağıthane bölümü 22 Ocak Pazar günü Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın katılımı ile açılacak.

Hat ilk aşamada İBB’nin Mahmutbey metrosunun Kağıthane durağı ile, Gayrettepe istasyonu tamamlandıktan sonra da metrobüsün Zincirlikuyu durağı ile entegre olacak.

“DÜNYADA ÖRNEĞİ YOK”

İyi Partili İBB Meclis Üyesi ulaşım uzmanı Dr. Suat Sarı, yeni havalimanı metrosundaki hatalara dikkat çekti. Tabela farklılığının yaratacağı sorunlara değinen Sarı “İstanbul’da ‘U’ ve ‘M’ karmaşası start alıyor. 8 istasyona ‘U’ tabelası asıldı. Özellikle turistler için büyük bir karmaşa olacak. Dünyada bunun örneği yok” dedi.

“KAĞITHANE AKTARMASI CADDE ÜZERİNDEN YAPILACAK”

İstasyonların konumları nedeniyle aktarma sorunları da yaşanacağına dikkat çeken Sarı, Kağıthane’deki entegrasyonun yoğun trafik akışı içinde cadde üzerinde sağlanmasının yolcular için büyük sıkıntı yaratacağına vurgu yaptı.

Sarı “Örneğin  Mahmutbey Metrosu’na Mecidiyeköy’den binip Kağıthane’ye geldik. Havalimanı metrosunun istasyonu, yolun karşısında. Cendere Caddesi üzerinde 400 metrelik mesafe bagajlarla yürünerek, merdivenden çıkılarak havalimanı metrosuna aktarma yapılabilecek. Yağmurda, karda ne olacak? Büyük bir eziyet, büyük bir plansızlık. Bir proje hatası. Dünyanın hiçbir yerinde metrodan metroya cadde üzerinden geçilmez. Bu büyük skandal. Yanlış projelendirme yapılmış. Sadabat yolundan köprü yapsalar havalimanı metro durağının karşısına çıkardı” dedi.

“METRO İSTASYONU, HAVALİMANININ İÇİNE ÇIKMIYOR”

İstanbul Havalimanı’ndaki istasyonunun da terminalin içine çıkmadığını belirten Sarı, metrodan indikten sonra 300 metre yürüyüp terminalin ‘geliş’ katına ulaşıldığını anlattı.

Sarı “Orada asansörleri arayıp ‘gidiş’ katına çıkıyorsunuz. Sabiha Gökçen Havalimanında metro, terminalin içine çıkıyor. Niye burada terminalin içine çıkmıyor? Proje hatası var. Dünyada sıfır kilometre terminalde metro içine girer ya da önüne gelir. Bu, 300 metre dışına geldi. İstanbul otogarının dahi içine gelen raylı sistemler, İstanbul Havalimanında neden 300 metre uzağa tesis edildi?” diye sordu. Sarı “Dünyada havalimanına bu kadar eziyet ile gidilen bir kent var mı?  Siz dünyada turistini,  vatandaşını en az 3 aktarma ile havalimanına getiren bir ulaştırma anlayışına şahit oldunuz mu?” diye tepki gösterdi.